سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

1- شهادت آنچنان شیرین و لذت بخش است که با هیچ کدام،از وعده های دینوی او را مقیاسی نیست. شهادتی که دشمن با هیچ سلاحی علیه او نمی تواند به مبارزه در آید و همه تیغ های دشمن در مقابلش کند و بی اثر است.



2 - من هر وقت نام مبارک بی بی فاطمه الزهرا (س)را به زبان میارم نا خودآگاه از خود بی خود میشوم و مطمئن هستم که ایشان ما را شر منده نمیکنه

پیوندهای روزانه

آمریکایی ترین عضو کابینه دولت روحانی

شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۵۵ ب.ظ

زمان برای آمریکایی ترین عضو کابینه رو به پایان است!


محمدجواد ظریف با 57 سال سن جزء وزرای جوان کابینه محسوب میشود. فرزند خانواده ای ثروتمند که 4 سال قبل از انقلاب زمانیکه اوضاع کشور طوفانی شد به #آمریکا رفت تا در دانشگاههای این کشور با آرامش تحصیل کند!

▪️ظریف دوران انقلاب و جنگ را در آمریکا ماند و حتی سربازی خود را نیز در نمایندگی ایران در سازمان ملل گذراند. دو سال اول انقلاب در کنسولگری ایران در سانفرانسیسکو بود و در رشته روابط بین الملل دانشگاه سانفرانسیسکو تحصیل کرد.


▪️در اولین برجام تاریخ انقلاب یعنی بیانیه الجزایر در کنار #بهزاد_نبوی نقش ایفا کرد و متن فاجعه بار این توافق به ایران پذیرفتانده شد! با این درخشش در دستگاه دیپلماسی کشور ارتقا یافت و همزمان دکتری روابط بین الملل را در دانشگاه دنور (دانشگاه صهیونیستی پدر آلبرایت) اخذ کرد.


▪️ظریف باز هم رشد کرد و مشاور ولایتی شد و در دومین برجام انقلاب، نامه پذیرش #قطعنامه_598 (معروف به تانتمونت) را نوشت و بار بزرگ #رفسنجانی (#جام_زهر) را به مقصد رساند.


▪️ظریف مزد خود را گرفت و از دولت اول رفسنجانی تا سال 81 معاون حقوقی وزارت خارجه شد. با لو رفتن اسرار هسته ای ایران در دولت اصلاحات، ظریف وارد تیم مذاکراتی حسن #روحانی (دبیر شورای عالی امنیت ملی) شد و ترکمانچای #سعدآباد را پخت و پز کرد.

▪️در توافق سعدآباد، اول ایران باید هسته ای خود را تعلیق میکرد و بعد طرف مقابل (غرب) به تعهداتش عمل! تعلیق شد اما غرب دبه کرد! (مشابه برجام)!

▪️با مقاومت رهبری ایران هم توافق کنار گذاشت و پرونده به شورای امنیت و تحریم ارجاع شد. (البته تحریمش رسید به دولت احمدی نژاد!)

▪️سردسته باند موسوم به نیویورکی ها در دوره #اصلاحات در پروژه امنیتی راکفالر در مورد ایران (#ایران_پراجکت) وارد شد. در این راستا ترتیب ملاقات خاتمی و #جورج_سوروس یهودی (اسپانسر انقلاب های رنگین) را داد.

▪️در دوره احمدی نژاد نیز گرچه کنار گذاشته شد اما مذاکرات محرمانه بین او و حلقه نیویورکی ها با طرف آمریکایی ادامه داشت.

▪️دیدار مقامات امنیتی آمریکا با رفسنجانی در ایام پس از #فتنه با کمک او صورت گرفت (آخرین هماهنگی برای تشدید تحریم بعد از فتنه 88).


▪️ظریف ارتباطات ویژه ای با تیم دیپلماسی امنیتی اوباما داشت. اوباما قصد داشت تا طرح ایران پروجکت برای مذاکره در مورد هسته ای و تحریم  را  پیاده کند. این برنامه نهایتا از مسیر دیگر عنصر نیویورکی یعنی #صالحی آغاز شد. صالحی از مسیر #مشایی وزیر خارجه دولت دهم شد و مذاکرات مسیر دو را با آمریکایی ها در عمان آغاز کرد.


▪️گرچه چارچوب توافق مدنظر آمریکا در آن زمان بسیار بهتر از توافق ژنو بود اما #جلیلی مقاومت کرد و کار به دولت بعد منتقل شد.


▪️در دولت یازدهم حسن #روحانی آمریکایی ترین فرد موجود در دستگاه دیپلماسی کشور را وزیر خارجه کرد!


▪️دنیس راس یهودی که جزو مقامات امنیتی #کاخ_سفید بود گفت انتخاب ظریف بعنوان وزیر خارجه خودش پیام دارد، یعنی روحانی میخواهد با آمریکا سر موضوع هسته ای #توافق کند! همین هم شد! ظرف چند ماه #توافق_ژنو و بعد #لوزان و نهایتا برجام وین.


▪️البته با مقاومت رهبری (کار به آستانه استعفای ظریف کشید) نهایتا دایره تحریم های تعلیق شده در برجام چند برابر طرح اولیه آمریکاییها شد.


▪️اما متاسفانه خط قرمز تناظر زمانی و خط قرمز تعلیق در برابر تعلیق  رعایت نشد و ظریف با پشتیبانی نماینده روحانی یعنی #فریدون از خطوط قرمز عبور کرد!


▪️بعدا رهبری در دیدار رمضانی 95 با هیات دولت با اشاره به این موضوع، لزوم برکناری ظریف را مطرح کردند! (جلسه ای که با التماس دولت از تلویزیون پخش نشد!)


♨️ ظریف 57 ساله آمریکایی ترین عضو کابینه است. ارتباطات ویژه او با نهادهای امنیتی آمریکا انکار ناپذیر است.

حتی خبرگزاری رویترز گفته بود شماره تلفن وزرا و مقامات امنیتی آمریکا نظیر #جو_بایدن و #چاک_هگل در تلفن ظریف هست و او دستپاچه آن را تکذیب کرد! جالب اینکه #پوتین در دیدار محرمانه با یکی از مقامات عالی نظام گفت بر اساس اطلاعات ما، ظریف عامل آمریکایی هاست!


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی