سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

1- شهادت آنچنان شیرین و لذت بخش است که با هیچ کدام،از وعده های دینوی او را مقیاسی نیست. شهادتی که دشمن با هیچ سلاحی علیه او نمی تواند به مبارزه در آید و همه تیغ های دشمن در مقابلش کند و بی اثر است.



2 - من هر وقت نام مبارک بی بی فاطمه الزهرا (س)را به زبان میارم نا خودآگاه از خود بی خود میشوم و مطمئن هستم که ایشان ما را شر منده نمیکنه

پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

 یک زنی شوهرش از خانه‌اش بیرونش کرده بود.

آمد خدمت امیرالمومنین گفت: شوهرم بیرونم کرده است. حضرت فرمود: «لَا وَ اللَّهِ أَوْ یُؤْخَذَ لِلْمَظْلُومِ حَقُّهُ غَیْرَ مُتَعْتَعٍ»(إختصاص مفید، ص‏157)


نمی‌شود که علی در خانه بنشینید و شوهر روز بگوید و خانمش را از خانه بیرون کند بلند شد و به خانه او رفت.

به شوهرش گفت: چرا زن را اذیتش کردی و از خانه بیرونش کردی؟

او علی را نشناخت، گفت: بتو چه! می‌خواهم بیرونش کنم! حالا که این حرف را زده «وَ اللَّهِ لَأُحْرِقَنَّهَا لِکَلَامِک»(إختصاص مفید، ص‏157) اگر در خانه بیاید، آتشش می‌زنم.

همینطور که این مرد گردن کلفتی می‌کرد، حضرت امیر فرمود: من تو را امر به معروف می‌کنم تو گردن کلفتی می‌کنی؟

بعد مردم یکی یکی آمدند و به حضرت سلام دادند.

این جوان دید همه مردم به ایشان سلام می‌کنند، پرسید: ایشان کیست؟

گفتند: آقا امیر المومنین است.

فوری روی پای حضرت افتاد و عذرخواهی کرد.

امیرالمومنین تا می‌بیند زنی از خانه بیرون رفته ، خودش ، شخص اول مملکت برمی خیزد و میرود در خانه شوهر این زن، چرا؟

چون نمی‌شود بی خیال بود.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۰۶
حسین کازرونی


محسن رضایی طی یک یادداشت:



مخالفت هاشمی با انتشار حکم امام برای تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه

 

حاج احمد آقا در تماس تلفنی با حقیر گفتند جناب آقای هاشمی رفسنجانی با انتشار و علنی شدن این حکم مخالف‌اند و می‌گویند «خوب است این حکم در دستمان باشد و منتشر و علنی نشود تا اگر...» مرحوم حاج احمد آقا نظر حقیر را در این مورد جویا شدند گفتم: «این نحو برخورد کردن با انتشارِ حکم، مناسب نیست. »


*****************************


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۳
حسین کازرونی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۰
حسین کازرونی
در یکی از روزهای جنگ طولانی «صفین» امام علی علیه السلام رو به لشکر معاویه کرد و با صدای بلند چندین بار معاویه را صدا زد. معاویه به سربازانش گفت: «از او بپرسید چه کار دارد؟»‌

سربازان معاویه پیغام وی را به امیر مؤمنان رساندند. حضرت فرمود: دوست دارم خودش را ببینم و چیزی به او بگویم.»‌ معاویه و مشاورش – عمر و عاص – از میان لشگر گذشتند و در برابر امام ظاهر شدند. نزدیکتر که آمدند، امام علیه السلام به معاویه فرمود:‌ «وای بر و تو!‌ برای چه مردم را به خاطر اختلافی که بین من و توست می کشی ( و باعث می شوی که) گروهی،‌ گروهی دیگر را به قتل رسانند.به مبارزه با من تن ده تا هر کدام که کشته شدیم، حکومت از آن دیگری باشد (و دیگر،‌ مردم بی گناه کشته نشوند.)»

معاویه رو به عمر و عاص کرد و گفت: «نظر تو در این باره چیست؟» عمر و عاص گفت: «این مرد حرف منصفانه ای می زند و بدان که اگر از او بترسی ( و درخواستش را نپذیری ) تا روزی که عربی روی زمین زندگی می کند، ننگ و عار بر تو و نسل تو خواهد بود.» از سخن شیطنت آمیز عمر و عاص،‌ معاویه خیلی ناراحت شد؛‌ چون عمرو عاص آشکارا او را به هلاکت و نابودی تشویق می کرد.

معاویه می دانست که اگر در برابر امام علیه السلام قرار گیرد سرانجامی جز مرگ نخواهد داشت. برای همین به عمر و عاص گفت:‌ «ای عمر و عاص!‌ کسی مانند من فریب نمی خورد. به خدا قسم هرگز دلاوری به جنگ پسر ابوطالب نرفته مگر آنکه علی،‌ زمین را از خون او سیراب کرده است.» معاویه این را گفت و همراه عمرو عاص به پناهگاه خود در میان لشگر رفت.

با بازگشت ذلیلانه معاویه، لبخندی پیروزمندانه بر لبهای امام علی علیه االسلام نقش بست.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۴
حسین کازرونی



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۵۸
حسین کازرونی

 

 

در قضیه‌ی مشروطه، هنگامی که به انگلیسی‌ها اعتماد و راه به‌سمت سفارت آنها کج شد، ضربه‌ی اساسی وارد و نتیجه‌ی آن ۷۵ سال عقب ماندن کشور شد.   ایشان خطاب به برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کردند: اگر هوشیار نباشید و ترفند نظام سلطه‌ی آمریکا را درک نکنید و فریب لبخند آنها را بخورید، شما هم ممکن است ۵۰ یا حتی ۱۰۰ سال عقب بیفتید.

 

 

*********

 

 

هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی‌گذارد ، بنابراین باید قدرت دفاعی کشور را روزبه‌روز استحکام بخشید.

 

 

چکیده ی سخنرانی رهبری در 28شهریور 1395 را در ادامه مطلب بخوانید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۳۱
حسین کازرونی



بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۴۲
حسین کازرونی




پوسترهای حجاب



پوسترهای حجاب





مراسم دعای روز عرفه عصر یکشنبه ، بیست و یکم شهریورماه 1395 با حضور دو شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)برگزار شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۱۷
حسین کازرونی


قُلِ ٱللَّهُ یُحْیِیکُمْ ثُمَّ یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یَجْمَعُکُمْ إِلَىٰ یَوْمِ ٱلْقِیَٰمَةِ لَا رَیْبَ فِیهِ وَلَٰکِنَّ أَکْثَرَ ٱلنَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ


بگـو : « خدا  [ ست که‌ ] شمـا را زنـدگى مى‌بخشد ، سپس مى‌میـراند ، آنگاه شما را به سوى روز رستاخیز - که تردیدى در آن نـیست - گـرد مـى‌آورد ، ولى بیشتر مـردم  [ این را ] نمى‌داننـد. »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۳۸
حسین کازرونی






چهل حدیث
برای مشاهده ی 40 حدیث از امام باقر(ع) به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۵۴
حسین کازرونی


آوازخوانی و چهچهه‌ پر هیجان پرندگان در آن لحظه، اصلا تداعی لحظه‌های خوشی نبود چرا که یک افسر مسلح عراقی بر بالای سرِ ما ایستاده و تکان نمی‌خورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۵۰
حسین کازرونی