سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

1- شهادت آنچنان شیرین و لذت بخش است که با هیچ کدام،از وعده های دینوی او را مقیاسی نیست. شهادتی که دشمن با هیچ سلاحی علیه او نمی تواند به مبارزه در آید و همه تیغ های دشمن در مقابلش کند و بی اثر است.



2 - من هر وقت نام مبارک بی بی فاطمه الزهرا (س)را به زبان میارم نا خودآگاه از خود بی خود میشوم و مطمئن هستم که ایشان ما را شر منده نمیکنه

پیوندهای روزانه

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است


  1. ازدواج آسمانی

ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(ع) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی، و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

  1. خطبۀ خلافت

خلافت (ظاهری) حضرت علی(ع) با ایراد اولین خطبه در مسجد مدینه پس از بیست و پنج سال سکوت آغاز شد.

  1. بخشش انگشتر

حضرت علی(ع) در رکوع نماز انگشتر خویش را به سائل عطا فرمودند و جبرئیل این پیام را آورد:

ای محمد! بخوان: سرپرست شما فقط خدا و رسول اوست و کسانیکه با ایمان به خدا نماز به پا داشته و در حال رکوع صدقه دادند. (مائده: 55)

  1. حدیث بساط

رویداد سیر فضائی حضرت علی(ع) همچون سلیمان پیغمبر در بساط با جمعی از مدینه تا غار اصحاب کهف از فضائلی است که داستان شگفت انگیز آن در کتب فریقین آمده است.

  1. عقد اخوّت

پیمان برادری رسول اکرم(ص) با امیر مؤمنان را مورّخین چنین آورده اند: با نزول آیۀ اخوّت(حجرات: 10) پیامبر عدّه ای از اصحاب را بنا بر درجۀ ایشان با یکدیگر برادر خواند و حضرت علی(ع) را برای خود نگه داشت و دست او را بلند نموده و فرمود: «هذا اخی فی الدنیا و الآخره.» این برادر من در دنیا و آخرت است.

  1. آیۀ مباهله

جریان مباهله با نصارای نجران رخدادی عظیم در تاریخ اسلام است. قرآن کریم در این باره می فرماید: «بیائید تا بخوانیم فرزندان و زنان و نفسهایمان را با یکدیگر»(آل عمران: 59) همراهی علی(ع) با پیامبر(ص) در این مباهله نهایت فضل و رتبۀ ایشان را می رساند. زیرا خداوند او را نفس و جان پیغمبر معرفی می کند.

  1. نزول آیۀ هل اتی

حضرت علی(ع) با سه روز روزه گرفتنف غذای خود را به مسکین و یتیم و اسیر بخشید و با آب افطار نمود، و به افتخار این ایثار، جبرئیل با ابلاغ تهنیت بر چنین اهل بیتی سورۀ هل اتی (انسان) را در شأن آن حضرت بر پیامبر نازل کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۲۲:۵۷
حسین کازرونی



خوشا دلی که مدام از پی نظر نرود

به هر درش که بخوانند بی‌خبر نرود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۲۱:۴۸
حسین کازرونی

مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه

پرسش : امام حسن (علیه السلام) با چه شرایطی حکومت را به معاویه واگذار کردند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۵۹
حسین کازرونی







بی سر و سامان توام یا حسین
دست به دامان توام یا حسین
بر سر نی زلف رها کرده ای
با جگر شیعه چه ها کرده ای


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۵۳
حسین کازرونی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۵ ، ۱۹:۲۴
حسین کازرونی

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، سال 1366، سال آغاز اولین دور از جنگ‌های دریایی میان قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران و ناوگان متجاوز خارجی بود؛ این جنگ در ادبیات سیاسی به نام «جنگ اول نفتکش‌ها» شناخته می‌شود که مسئولیت اصلی عملیاتی در این میدان، بر عهده نیروی دریایی سپاه پاسداران بود و روش عملیاتی سپاه بر استفاده از قایق‌های کوچک تندرو موسوم به «عاشورا» و «طارق» تکیه داشت.


نقطه اوج این جنگ، طرح ناکام حمله به بندر نفتی راس الخفجی و عملیات موفق سرنگون ساختن هلی‌کوپتر‌های نیروی دریایی آمریکا بود که توسط ناو‌گروه‌های قرارگاه نوح نبی(ع) به فرماندهی شهید نادر مهدوی به اجرا درآمد.

شهید نصراله شفیعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۵ ، ۱۹:۲۲
حسین کازرونی



یکی درد و یکی درمان پسندد

یکی وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران

پسندم آنچه را جانان پسندد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۵ ، ۱۴:۲۵
حسین کازرونی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۵ ، ۲۱:۲۷
حسین کازرونی

مقام معظم رهبری، با اندیشه‌ای ژرف و دانشی وسیع، درس‌ها، پیام‌ها و عبرت‌هایی از مدرسه‌ی عاشورا مطرح نموده و جان تشنه‌ی شنوندگان را از درس‌های سازنده و الهام‌آفرین عاشورا سیراب می‌نماید. نوآوری، طراوت بیان، خلوص، عامل بودن و زمان آگاهی سبب گشته، دُرهای صید شده از آموزه‌های عاشورایی زیر نور خورشید آگاهی بدرخشند، چشم‌ها را خیره کرده و از جان برآمده بر جان نشینند.

در دوران سیاه ستم شاهی، که اختناق یزیدی نفس‌ها را در سینه‌ها حبس کرده بود و ضرورت مبارزه‌ای حسینی از هر جهت احساس می‌شد، در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از سویی غبار تحریف از چهره‌ی مکتب عاشورا می‌زداید و از دیگر سو پیام عاشورا را چنان ترسیم می‌نماید که راه مبارزه را روشن و فروخفتگان را بیدار و عاشقان کربلا را به آنجا می‌برد که چون یاران امام حسین علیه‌السلام نه از خیل دشمن می‌ترسند و نه از قساوت قساوت‌پیشگان هراسی به خود راه می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۵ ، ۰۰:۳۶
حسین کازرونی

چکیده
یکی از اساسی‌ترین ابعاد حادثه عاشورا، درس‌ها و عبرت‌های این نهضت است. درس‌های عاشورا همواره بحثی زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است.


هر چند این رویداد در مکان و زمان محدودی به وقوع پیوست اما درس‌های آن ویژه زمان و مکان خاصی نیست. عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی رویداد عاشورا است.


نویسنده پس از تبیین مسائل یاد شده و بیان نمونه‌هایی از آن در کلام و رفتار امام حسین(ع)، به بررسی عبرت‌های عاشورا می‌پردازد. وی تحلیل عوامل زمینه‌ساز حادثه عاشورا را مایه عبرت جامعه اسلامی و نظام دینی دانسته، مهم‌ترین آن‌ها را تحت عنوان دگرگونی ارزش‌ها و آرمان‌های حاکم بر جامعه نبوی و کوتاهی خواص از انجام رسالت خود، بازگو می‌نماید.


جدایی مردم از اهل‌بیت(ع) و دنیاگرایی خواص از جمله موضوعاتی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۵ ، ۲۳:۵۹
حسین کازرونی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۵ ، ۲۳:۵۱
حسین کازرونی

 اِضمَنوا لى سِتّا مِن اَنفُسِکُم اَضمَن لَکُمُ الجَنَّةَ اُصدُقُوا اِذا حَدَّثتُم و َأوفُوا اِذا وَعَدتُم و َاَدُّوا اِذا ائتُمِنتُم و َاحفَظوا فُروجَکُم و َغُضّوا اَبصارَکُم وَ کُفّوا اَیدیَکُم؛

 

پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله و علیه و آله فرمودند:

شش چیز را براى من ضمانت کنید تا من بهشت را براى شما ضمانت کنم،

راستى در گفتار،

وفاى به عهد،

بر گرداندن امانت،

پاکدامنى ،

چشم بستن از گناه 

و نگه داشتن دست (از غیر حلال)

  

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۵ ، ۲۳:۴۹
حسین کازرونی

 حذف بعضی گرایش‌های رشته مهندسی هسته‌ای از دفترچه انتخاب رشته مقطع دکترای سال ۹۶ دانشجویان و کسانی که می‌خواستند یکی از گرایشات آن‌را انتخاب کنند شوک‌زده کرد.




گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بدون اطلاعیه، ابلاغیه، مصوبه و یا هر بند و تبصره‌ای در سکوت خبری اجرایی شد. حذف بعضی گرایشات رشته مهندسی هسته‌ای از دفترچه انتخاب رشته مقطع دکترای سال 96 پس از انتشار دفترچه در چند هفته گذشته همه دانشجویان این رشته و کسانی که می‌خواستند برای آینده تحصیلی و شغلی خود یکی از گرایشات آن را انتخاب کنند شوک‌زده کرد. سه هفته‌ تعطیلی مجلس حاشیه‌ و اتفاقات دانشگاه‌ها آنقدر زیاد شد که همه را غافلگیر کرد. کمیسیون آموزش و نمایندگان آن برای سوالات ما در باب این اتفاق غیرمنتظره هم جوابی نداشتند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۸
حسین کازرونی






ز دست دیده و دل هر دو فریاد

که هر چه دیده بیند دل کند یاد


بسازم خنجری نیشش ز فولاد

زنم بر دیده تا دل گردد آزاد





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۳۵
حسین کازرونی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۵ ، ۲۱:۱۸
حسین کازرونی


تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: می‌خواهند ۴۰۰ هتل پنج ستاره در جاهای مختلف کشور تاسیس کنند و ازاین طریق به نفوذ فرهنگی و اخلاقی در کشور برسند.



حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنده بودن به تغییر کردن است و ما مامور به تغییر در خود هستیم؛ جامعه امروز بیش از هر زمانی این را نیاز دارد. زیرا اگر در زمان هر نبی انسان به یک مصیبت و گناه مبتلا بود، و برای یک مفسده یک نبی می‌آمد، امروز عصری است که همه خباثت‌ها در مفهومی بنام آمریکا جمع شد و حضرت امام تعبیر ام الفساد را برای او به کار برد؛ پدیده‌ای که انقلاب اسلامی با آن در افتاد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۵ ، ۲۰:۲۸
حسین کازرونی


دریافت مداحی زیبا و شنیدنی به نام " منم باید برم "


دریافت


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۹
حسین کازرونی

مراسم یادواره شهدابه همت حوزه 5 امام باقر(ع) ، حوزه قمر بنی هاشم(ع) و حوزه اصناف همچنین شهرداری منطقه 8 در محل ارگ کریمخانی برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۵ ، ۰۹:۰۶
حسین کازرونی

اینکه تصور بشود که هنر دفاع مقدس در جامعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ما مخاطب ندارد، طالب ندارد، این هم خطای بزرگی است، از اشتباهات فاحش است؛ اگر کسی این را خیال کند.

تحقیقاً پرمشتری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف، آن آثار هنری است که مربوط به دفاع مقدس بود؛ چه در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی فیلم و سینما، چه در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کتاب، خاطره، داستان.


۱۳۸۸/۰۶/۲۴


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۷:۰۰
حسین کازرونی


«موسسه جبل عامل» در لبنان، مخصوص پسرها و «مدینة‌الزهرا» مخصوص دخترهای یتیم شیعه بود.

مجتمعی بود فرهنگی که هم مدرسه بود وهم خوابگاه. شهید دکتر چمران محبوبیّت خاصی در بین آن‌ها داشت.


یک‌بار با بی سیم خبر دادند که دکتر برای دیدنتان با ماشین به مدینة‌الزهرا می‌آید. به محض شنیدن این خبر بچه‌ها و مسئولان مجتمع رفتند و با اسلحه، اتوبانی را که از بیروت به سمت دریا منتهی می‌شد را بستند.


دکتر که از دور آمد و دید راه بسته است، تعجب کرد و پرسید: مگر اتفاقی در مدینة‌الزهرا افتاده است؟! چرا ماشین‌های مردم معطلند؟!


او بلافاصله خود را به افراد مسلح رساند وگفت: چرا اتوبان را بسته‌اید؟! مگر قرار است کسی  به این جا بیاید؟ وقتی جواب شنید که به احترام شما اتوبان را بستیم، هر دو دستش را بلند کرد و بر سر خود زد و گفت:

وای بر من وای بر من! اگر مردم حلالمان نکنند چه کنیم؟


بچه‌ها با تعجب پرسیدند: مگر اشتباهی از ما سر زده است؟ دکتر گفت: برای همین چند دقیقه‌ای که به خاطر من از عمرشان تلف شده فردا باید جوابگو باشیم وبعد دوباره گفت: وای برتو مصطفی باید از تک تک این افراد حلالیّت بطلبی!


او به سراغ ماشین‌ها رفت، سرش را از شیشه تک تک ماشین‌ها داخل می‌کرد و می‌گفت: آقا من را حلال کنید؛ این بچه‌های من را حلال کنید، اشتباه کردند.


به نقل از : دفاع پرس

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۶:۳۵
حسین کازرونی