سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

1- شهادت آنچنان شیرین و لذت بخش است که با هیچ کدام،از وعده های دینوی او را مقیاسی نیست. شهادتی که دشمن با هیچ سلاحی علیه او نمی تواند به مبارزه در آید و همه تیغ های دشمن در مقابلش کند و بی اثر است.



2 - من هر وقت نام مبارک بی بی فاطمه الزهرا (س)را به زبان میارم نا خودآگاه از خود بی خود میشوم و مطمئن هستم که ایشان ما را شر منده نمیکنه

پیوندهای روزانه

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، سال 1366، سال آغاز اولین دور از جنگ‌های دریایی میان قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران و ناوگان متجاوز خارجی بود؛ این جنگ در ادبیات سیاسی به نام «جنگ اول نفتکش‌ها» شناخته می‌شود که مسئولیت اصلی عملیاتی در این میدان، بر عهده نیروی دریایی سپاه پاسداران بود و روش عملیاتی سپاه بر استفاده از قایق‌های کوچک تندرو موسوم به «عاشورا» و «طارق» تکیه داشت.


نقطه اوج این جنگ، طرح ناکام حمله به بندر نفتی راس الخفجی و عملیات موفق سرنگون ساختن هلی‌کوپتر‌های نیروی دریایی آمریکا بود که توسط ناو‌گروه‌های قرارگاه نوح نبی(ع) به فرماندهی شهید نادر مهدوی به اجرا درآمد.

شهید نصراله شفیعی

هر چند در جریان عملیات شهادت‌طلبانه علیه هلی‌کوپترهای آمریکایی، همه اعضای این ناوگروه به شهادت رسیدند، اما بدون شک 16 مهر 1366 را به واسطه رویارویی مستقیم با نیروهای نظامی ارتش آمریکا در خلیج فارس، باید یکی از درخشان‌ترین مقاطع دفاع مقدس دانست که البته این مقطع درخشان و مجاهدینی که این افتخار بزرگ را آفریدند، تا به امروز لااقل جایگاه در خور شانی در میان افکار عمومی ملت ایران نیافتند.


یکی از راست قامتانی که در این نبرد شرکت داشت شهید نصرالله شفیعی است. وی در سال 1342 در روستای نعمت آباد بخش «خشت» شهرستان کازرون به دنیا آمد. یازده ساله بود که قرآن کریم را ختم کرد، سخت کوش و خوش اخلاق و مومن بود، رشته راه و ساختمان را در هنرستان فنی دکتر شریعتی کازرون به پایان رساند،  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد بسیج شد با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج درآمد و سال 61 به سپاه پاسداران پیوست.


شهید شفیعی در طول دوران خدمتش عهده دار مسئولیت‌های فراوانی در دفاع مقدس بود. فرماندهی گروهان تیپ 13 حضرت امیر(ع)، فرمانده گردان تیپ 13 حضرت امیر(ع)، معاون فرمانده تیپ 13 حضرت امیر(ع)، فرمانده ناوگردان و معاون عملیات منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران بخشی از مسئولیت‌های شهید شفیعی بود.

شهید نصراله شفیعی

در عملیات‌هایی نظیر بدر و خیبر شرکت می‌نماید که در عملیات بدر در بمباران شیمیایی عراقی‌ها مجروح می‌شود.

وی پس از مدتی جهت آموزش ناوبری از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران به کشور هلند اعزام می‌شود و موفق به اخذ مدرک ناخدایی می‌شود.

پس از آن به جهت گذراندن دورهی آموزش عالی فرماندهی به دانشگاه امام حسین (ع) معرفی شد که اتمام این دوره مصادف با لشکر کشی ناوگان آمریکایی به خلیج فارس شد که به دلیل تخصص بسیار بالا به عنوان فرمانده عملیات راهی آب های خلیج فارس شد و هدایت بزرگترین کشتی ای که تا آن هنگام در اختیار سپاه قرار گرفته بود را عهده دار می‌شود.

شهید نصراله شفیعی

شهید شفیعی به اتفاق دیگر همرزمانش در تاریخ شانزدهم مهر 1366 حین انجام ماموریت حراست و حفاظت از تمامیت آبی کشور با استفاده از دو فروند قایق تندرو توپدار به نام «بعثت» و یک فروند ناوچه به نام «طارق» به سمت جزیره فارسی حرکت می‌کنند که با چرخ بال‌ها و ناوگان مجهز دریایی آمریکا مواجه می‌شود و پس از انهدام یکی از بالگردها مورد هجوم همه جانبه سربازان آمریکایی قرار گرفته و به شهادت می‌رسد که پیکر پاک آن شهید تا به امروز در خلیج فارس از مرزهای سرزمین مان دفاع می‌کند.

پدرش درباره او می گوید: زمانی که زائران خانه خدا را در عربستان به خاک و خون کشیدند، شهید بسیار بی تابی می کرد و می گفت عربستان کور خوانده، تقاص خون این شهیدان را از او خواهیم گرفت و بعد از مدتی ضرباتی را به جزایر و نفت کش های عربستان وارد کردند، شهید برای آموزش به آلمان و هلند رفت و وقتی برمی گشت و کشتی خریداری شده را به ایران می آورد حضرت آیت الله خامنه ای که درآن زمان رئیس جمهور بودند و آقایان هاشمی رئیس مجلس و محسن رضایی فرمانده سپاه به استقبال او آمدند.

شهید نصراله شفیعی

وصیت نامه شهید نصرالله شفیعی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

سلام بر رسول الله. آخرین پیغمبر خدا و آخرین فرستادۀ خدا و منجی انسان‌ها و سلام بر حسین سرور شهیدان حسین که در کربلا با خون خود حقانیت اسلام و مسلمانان را ثابت و با خون سرخ خود راه انبیاء را روشن کرد و به ادامه دهندگان راهش خط و مسیر داد و به دنیا اعلام کرد «هیهات من الذله» و سلام بر امام امت این یاور حسین و این قلب پر خروش انقلاب اسلامی و سلام بر شما امت اسلامی ایران.شما مردمی که ادامه دهنده راه حسین (ع) هستید شما که با ایثار جان و مال خود اسلام را یاری کردید.


امت مسلمان ایران پیام خون شهدا این است که امام را تنها نگذارید و همیشه یار و یاور او باشید و این را بدانید که اگر شما امام خمینی را یاری کنید اسلام و رسول الله را یاری کرده اید و خدا را یاری کرده اید که ان تنصر الامر ینصرکم و یثبت اقدامکم.

شهید نصراله شفیعی


مردم مسلمان شما به دنیا و به آنهائی که فکر تجملات و دنیا هستند بگوئید اگر مرگ حق است خنده کردن و فکر دنیا کردن چرا و اگر قبر حق است این ساختمان‌های مجلل و آسمان خراش چرا؟


و اما تو پدرجان سلام، سلام بر تو که با زحمات زیاد هیچ موقع نگذاشتی در فشار قرار بگیرم به تو افتخار می‌کنم که فرزندت را در خط اسلام قرار دادی. تا می‌توانی در راه اسلام خدمت کن و مسجد را رها نساز و این سنگر الهی را فراموش نکن. مثل تمام پدر شهدا در مرگم صبور باش.


سلام به تو ای مادر که سال‌های عزیز عمرت را وقف من کردی اما از اینکه همیشه دور از تو بودم و حق فرزندی را نتوانستم ادا کنم به بزرگی خودت مرا ببخش و مرا حلال کن. مثل مادر وهب باش. صابر و پرتوان چون فرزندت راه حسین(ع) رفته. پس به خدا پناه بر و مقاوم باش.

شهید نصراله شفیعی

سلام همسرم تو باید مانند زینب صبور باشی و در تمام مشکلات صبر کن. که صابرین پیروزند و فرزندانم را خوب تربیت کن. به آن‌ها در خط امام بودن را بیاموز و پس از بلوغ اگر از بابا پرسیدند، به آن‌ها بگو که از فرزندان حسین در صحرای کربلا بهتر نیستید. و باز اگر بیاد من افتادند قرآن تلاوت کنند که تسکین دهندۀ قلب‌هاست. و برادرانم آنچه از شما می‌خواهم این است که همیشه کینه کفاران در دلتان باشد و با آنان بجنگید و بدانید فریاد قطره قطره خون شهدا جنگ جنگ تا پیروزی بر دشمن جهانی اسلام است و برادرانم ان‌شاءالله سنگرم را خالی نگذارید و همچنین به پدر و مادرتان خدمت کنید.


در پایان از همه مردم می‌خواهم که این جنگ را ادامه دهند تا دشمن نابود شود. پدر، مادر، همسر و برادرانم، در سوگ من مبادا گریه کنید چون شهادت همیشه آرزوی من بوده است. خداوند مرا به شما داده و بعد از شما گرفته پس ناراحتی ندارد. شهادت آغاز یک زندگی جاوید است.»


جبهه‌های جنوب/ نصراله شفیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی