فیلم تاریخی با تاریخ فیلم شده متفاوت است
کارگردان و فیلم نامه نویس "ماجرای نیمروز " در شیراز و در جمع فیلمسازان شیرازی حاضر شدند و به سوالات منتقدات این فیلم پاسخ دادند.
این نشست صمیمی و تخصصی در سالن اجتماعات " 22بهمن" ساختمان مرکزی علوم و پزشکی شیراز انجام شد .
در ابتدا محمدحسین مهدویان ، کارگردان و ابراهیم امینی ، فیلم نامه نویس فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز " به یک تحلیل شخصی از فیلم جدید خود پرداختند.
مهدویان در ابتدا در مورد اصالت فیلمنامه صحبت کرد و آن را نتیجه ی پژوهش ها و مصاحبه های شخصی از چندین نفر که خود در وقایع آن سالها حضور داشتند دانست و پژوهش در تاریخ و خصوصا تاریخ معاصر را یک حلقه ی گم شده در سینمای ایران دانستند.
کارگردان "ماجرای نیمروز "در ادامه یکی از موضوعات جذاب تاریخ معاصر ایران را مساله "سازمان مجاهدین" دانست و ابراز کردند که این موضوع کشش و جذابیت خوبی را برای فیلم سازی دارا هست.
مهدویان نگاه رسانه ای به سینما را به دلیل سیاست زدگی در جامعه دانستند و نگاه کردن به سینما از زاویه ی "رسانه ای بودن " را بسیار جالب ندانستند . ایشان گفتند که ما باید نگاهمان را به " هنر " تغییر دهیم و سینما را به صورت هنر یا همان "art" ببینیم.
کارگردان "ماجرای نیمروز " در ادامه مکانیزم هنر را تاثیر بر ناخودآگاه می داند و بر این نکته تاکید داشتند که از نگاه ظاهری به فیلم باید فاصله بگیریم.
در پایان لازم به ذکر است که این فیلم در شینما پیام شیراز ، در حال اکران است.