سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

دلنوشته ها و اشعار جالب

سردار شهید محمد اسلامی نسب

1- شهادت آنچنان شیرین و لذت بخش است که با هیچ کدام،از وعده های دینوی او را مقیاسی نیست. شهادتی که دشمن با هیچ سلاحی علیه او نمی تواند به مبارزه در آید و همه تیغ های دشمن در مقابلش کند و بی اثر است.



2 - من هر وقت نام مبارک بی بی فاطمه الزهرا (س)را به زبان میارم نا خودآگاه از خود بی خود میشوم و مطمئن هستم که ایشان ما را شر منده نمیکنه

پیوندهای روزانه

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، بررسی تحولات صادرات نفت و فرآورده های آن نشان می دهد که هدف اول وزارتخانه نفت، سرعت بخشیدن به صادرات صِرف نفت خام است. اگرچه وزیر نفت تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس را یکی از اولویتهای وزارت نفت در سال ۹۵ اعلام کرده است، بررسی ها نشان می‌دهد که این وزارت خانه اهتمام جدی به بخش پالایشی کشور ندارد.




مدیران شرکت ملی پالایش و پخش از سال ۱۳۹۲ تاکنون وعده تکمیل فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس را داده‌اند و با وجود ۲ بار تغییر در برنامه‌ریزی افتتاح این پالایشگاه، تاکنون چند مرتبه افتتاح این پالایشگاهِ با اهمیت را به تعویق انداخته‌اند.

این در حالی است که وزارت نفت در راستای افزایش سرعت خام‌فروشی به سرمایه گذاری برای تاسیس پالایشگاه در خارج از کشور اقدام کرده و شرط‌هایی از جمله خرید تمام نفت مورد نیاز پالایشگاه خارجی از ایران را برای آن در نظر گرفته است.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران ضمن اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری برای ساخت پالایشگاه در کشورهایی همچون اسپانیا و برزیل اظهار می دارد: آنها موافقت کرده اند که در صورت نهایی شدن قرارداد و سرمایه گذاری 50 درصدی ایران، حاضرند همه نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه ها را از کشورمان خریداری کنند. 

عباس کاظمی می گوید: البته به سبب اینکه دولت نمی تواند برای ساخت این پالایشگاه ها سرمایه گذاری کند، در پی آن هستیم که کنسرسیومی توسط بخش خصوصی تشکیل شود تا اقدام به سرمایه گذاری در این طرح ها کند. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران درباره مشارکت ایران در خرید پالایشگاه های یونان و هند نیز گفت: این طرح ها را شرکت ملی نفت پیگیری می کند و از جزئیات آنها اطلاعی ندارم.

تلاش دولتی ها برای ساخت پالایشگاه در کشورهای دیگر در حالی است که علی رغم اهمیت ویژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تامین 55 میلیون لیتر فرآورده‌های اصلی موردنیاز کشور و وعده مسئولین مربوطه در تکمیل فاز اول این پالایشگاه از سال 92 تا کنون، هنوز این واحد به بهره برداری نرسیده است.


کارشناسان عقیده دارند در صورتی که گسترش ظرفیت پالایشی کشور به صورت جدی در برنامه‌های توسعه‌ای وزارت نفت لحاظ گردد، نیاز کشور به واردات فرآورده‌های نفتی مانند بنزین کاهش می‌یابد و جلوی خام‌فروشی نفت و میعانات گازی کشور گرفته می‌شود.


منبع : 598

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی